مهندسی نقشه برداری در شهر

نقشه برداری امور شهری به طور میانگین از صد می توان گفت نود و نه درصد افکار به هنگام شنیدن نقشه برداری در زمینه امور شهری و شهرداری به سمت زیرشاخه کاداستر هدایت می شود. درواقع این مورد بسیار هم به جاست و تا حدود زیادی کاملا درست است. اما نباید از نقش یک مهندس نقشه بردار در امور دیگر شهری مثل: ارائه نقشه های ترافیکی،آکس بندی و خدمات در ساختمان سازی،ارائه طرح و نقشه برای خیابان کشی و معابر و … در زمینه نقشه برداری امور شهری چشم پوشی کرد.

اگر کارفرمایان و پیمانکاران بخواهند کمی به ضرب المثل ( کار رو به کاردون بسپر) توجه کنند و از ان استفاده نمایند درواقع فعالیت های بسیاری برای انجام نیاز به یک مهندس نقشه بردار تحصیل کرده با اطلاعات اکادمیک و تجربه کاری دارند که به علت سپرده شدن به رشته های دیگر به صورت دقیق و با اطلاعات درست و مهندسی انجام نمی شوند همین موضوع است که باعث شده دانشجویان این رشته در دوره تحصیل ناامید شده و بیشتر از انها می شنویم که در زمینه نقشه برداری امور شهری و شهرداری کار نیست و خواندن این زیرشاخه از مهندسی برای انها بی فایده بوده است.

یکی دیگر از موارد مهم و دقیق که توسط مهندسین نقشه بردار در حوزه نقشه برداری امور شهری انجام میگیرد بحث نظارت در بخش دادگستری می باشد اگر بخواهیم این مبحث را بیشتر توضیح بدهیم ادامه حرف به سمت دادخواست هایی مبنی بر جداکردن و یا فروختن ملک خواهد رفت که بیشتر در زمان مشارکت هایی که به مشکل برمیخورد و یا در زمان انحصار ورثه و غیره به دادگستری داده می شوند.

در اینجا بحث تفکیک اپارتمان،برداشت و تهیه نقشه های عرصه و اعیان،اعلام مساحت دقیق ملک،تهیه پلان مسطحاتی و غیره پیش میاید که همگی توسط مهندسین باتجربه پاراکس در زمینه نقشه برداری امور شهری و شهرداری قابل اجرا و انجام هستند.

در قسمت پایین تمامی خدمات نقشه برداری در زمینه امور شهری و شهرداری که برای انجام قابل سفارش و سپردن به تیم پاراکس هستند اورده شده برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی رایگان با ما در تماس باشید.

نقشه برداری شهری

تهیه نقشه عرصه و اعیان از خدمات قابل توجه و تخصصی است که توسط تیم پاراکس با دارا بودن تجهیزات پیشرفته و دقیق انجام میگیرد. اگر شما جزو ان دسته از افرادی هستید که برای ساخت و ساز درون ملک خود نیاز به تعیین عرصه و اعیان پیدا کرده اید شاید برایتان این سوال پیش امده باشد که عرصه چیست؟ و یا اعیان چیست؟ و اما پاسخ این دو سوال بر اساس تعریفی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه داده است منظور از عرصه همان زمین و اعیان ساختمان ساخته شده با هر نوع کاربری تجاری، مسکونی و غیره است. تیم پرقدرت پاراکس با همراهی مهندسین دارای تحصیلات اکادمیک و باتجربه کاری بالا در دو رشته نقشه برداری و عمران بدون هیچگونه واسطه ای که باعث افزایش هزینه شود اماده ارائه خدمات ازجمله تهیه نقشه عرصه و اعیان برای شما مردم عزیز سرزمینم می باشد.

نقشه کادر یا نقشه بلوکی ملک:نقشه ای از وضع موجود ملک همراه ملک همسایه ها از گذر تا گذر از چهار طرف بلوک. گاهی به دلیل عدم پیاده سازی درست ملک در زمان ساخت و ساز و یا تطبیق نداشتن ملک موجود با ابعاد داخل سند ملکی کارشناسان، صاحبین املاک را به کارشناسان رسمی نقشه برداری ارجاع می نمایند که دلیل انهم شناسایی محلی است که باعث این عدم تطابق گردیده است. دو دلیل تجاوز ملک به گذرهای موجود و تجاوز به ملک های همسایه دارای عواقب حقوقی برای مالک هستند و دلیل بزرگتر بودن ابعاد واقعی از ابعاد اورده شده در سند درست است که یک پروسه زمانبر میباشد ولی دارای عواقب حقوقی نیست.اگر در زمان پیاده سازی اولیه ساخت و ساز از یک نقشه بردار استفاده شود دیگر شاهد به وجود امدن اینگونه مشکلات نخواهیم بود.در زمان نیاز به پیاده سازی اولیه ملک به صورت دقیق و یا تهیه نقشه کادر ( تهیه نقشه بلوکی ) می توانید با ما تماس بگیرید.

برای در خواست تفکیک آپارتمان بر اساس نحوه برداشت اجرایی شیوه نامه تفکیک آپارتمان توسط یک اکیپ نقشه برداری با تجربه و دارای تجهیزات نقشه برداری عالی و پیشرفته با ما تماس بگیرید. دستورالعمل تفکیک آپارتمان ها در 30 بند تعریف و برای ابلاغ به واحدهای ثبتی اماده شده است که البته این قوانین زمانی می توانند کارساز و مفید باشند که به هنگام اجرا انرا به افراد باتجربه بسپارید و به هنگام نظارت هم مورد توجه ویژه ناظرین و مسئولین قرار بگیرد. در روش های اجرایی تفکیک آپارتمان چندین موضوع مهم باید شناخته و مورد توجه قرار بگیرد: 1.مالکیت در آپارتمان 2.مالکیت تحتانی و فوقانی 3.مالکیت مفروز البنا و مشاع الفضا 4.تاثیر تفکیک در وضع ملک از لحاظ اشاعه و یا افرازی . برای مشاوره رایگان و یا در هنگام نیاز به خدمات نقشه برداری از جمله تفکیک آپارتمان می توانید با ما تماس بگیرید.

تیم پاراکس با دارا بودن تجهیزات دقیق نقشه برداری و به کارگیری افراد کاربلد قادر به اعلام مساحت دقیق ملک با دقت دسی متر و سانتی متر بر اساس میزان دقتی که مورد نیاز مشتری است می باشد. تیم ما بارها مشتریانی داشته است که بخاطر عدم اطمینان از مساحت ملکی که فروخته اند و یا خریداری کرده اند دچار ضرر مالی بسیار شده و مجبور به رفت و امد در دادگاه ها هستند برای جلوگیری از این نوع مشکلات پیش از خرید و فروش به کارگیری یک کارشناس رسمی نقشه برداری نوعی پیشگیری با هزینه بسیار کم است حتی پیش امده بخاطر درست مشخص نبودن مساحت و محدوده ملک و تجاوز دیوارها به ملک همسایه مالک مجبور به تخریب ساختمان و یک ضرر مالی خیلی بزرگ شده است. برای مشاوره رایگان خدمات نقشه برداری و عمرانی با ما تماس بگیرید.

تهیه پلان مسطحاتی ( نقشه های پلانی متری )نمایش وضعیت مسطحاتی عوارض در نقشه می باشد که شامل x و y برای هر نقطه یا همان طول و عرض جغرافیایی است که با تعلق گرفتن یک سیستم مختصات به آنها قابل انتقال بر روی کاغذ می شوند، نقشه های بدست امده در این حوزه را پلان هم می گویند مانند پلان یک پارک اما درمورد نشان دادن ارتفاعات یعنی زمانی که z وارد ماجرا می شود راهکارهای گوناگونی پیشنهاد شده است که درواقع بکارگیری انها منجر به تولید نقشه های آلتی متری خواهد شد در این نوع نقشه برداری هدف اصلی بیشتر نشان دادن وضعیت ارتفاعی عوارض هست و به طور عمده در تهیه پروفیل های طولی و عرضی استفاده می شود. اگر شماهم درگیر موارد استفاده نقشه های پلانی متری و موارد استفاده نقشه های آلتی متری شده اید برای تهیه نقشه پلانی متری و آلتی متری با ما تماس بگیرید.

امروزه یکی از مشکلات و معضلات برای شهرهای بزرگ بخصوص تهران بحث ترافیک شهری است که علاوه بر سختی برای رانندگان دربردارنده هزینه های زیاد برای کشور است تهیه نقشه های ترافیکی برای ارائه به شهرداری و راهنمایی و رانندگی یکی از خدمات شرکت ما به صورت تخصصی با تلفیق رشته عمران و نقشه برداری هست که دربردارنده نحوه ساخت بزرگراه ها و هم نقشه دقیق وضع موجود انهاست بررسی این دو مبحث باهم و به طور همزمان باعث می شود میزان کارایی و دخالت هر عامل مشخص شده و برای تدوین برنامه ساخت جاده و بزرگراه کمک شایانی به سازمان های دولتی و امور شهری و شهرسازی شود. برای توضیحات بیشتر و ارائه مشاوره رایگان درمورد تهیه نقشه های ترافیکی می توانید با ما در ارتباط باشید.

یکی از خدمات جدید نقشه برداری استفاده از پهپادها و تهیه نقشه با استفاده از عکس های گرفته شده توسط ان هست تیم پاراکس با دارا بودن پهپاد فانتوم 4 پرو قادر به عکاسی هوایی در مناطق با وسعت زیاد و تهیه نقشه هوایی از انها می باشد که از ان به منظور (تهیه نقشه هوایی برای پیدا کردن فضا مناسب و پیشنهاد برای شهرک سازی) می توان استفاده کرد. درواقع مکانی که برای شهرک های صنعتی در نظر گرفته می شود باید به خاطر انواع الودگی دور از محل زندگی مردم باشد پس فضاسازی و ارائه محیط برای ایجاد شهرک یکی از خدمات مهم در حوزه نقشه برداری است که توسط تمیم ما قابل انجام می باشد علاوه بر ان گروه عمرانی ما نیز می توانند در ساخت شهرک همراه شما مشتریان گرامی باشند.

انجام کلیه امور نقشه برداری ثبتی در بخش کاداستر که مرتبط با ساختمان ها، معابر و خیابان ها است. نقشه برداری ثبتی با هدف تعیین محدوده اراضی و مساحت برای قطعات ملکی در شهر و روستا و حتی ده هست و در حوزه املاک و مستغلات قرار می گیرد. اگر قرار باشد خیابان و یا بزرگراه جدیدی مانند اتویان امام علی ساخته شود نیاز به ارتباط خیابان کشی و نقشه برداری ثبتی مطرح می شود که دقیقا و کاملا باید توسط یک کارشناس رسمی نقشه برداری بررسی و انجام شود.برای ساخت خیابان و راه در مکان هایی که ساختمان موجود هست باید بررسی های گوناگونی انجام گیرد تا از هزینه های اضافی و بی مورد کاسته شود برای خرید و تخریب املاکی که در مسیر خیابان کشی هستند لازم است به صورت دقیق روی نقشه های ثبتی مطالعه گردد.

انجام کلیه خدمات درمورد تهیه نقشه کاداستر شهری، روستایی و زراعی توسط متخصصین نقشه بردار. به مجموعه عملیات های فنی، مهندسی،ثبتی و حقوقی در مورد املاک اعم از اینکه در دفاتر املاک ثبت و یا ثبت نشده باشند اطلاق می شود.در واقع منظور از تهیه نقشه کاداستر مشخص شدن محدوده و موقعیت املاک و ارتباط جغرافیایی انها باهم است و گاهی برای حل و فصل کردن دعاوی ملکی و ثبت املاک استفاده می گردد. تهیه کاداستر رقومی و کاداستر خطی، لایه های کاداستر، تایین و انجام مقیاس نقشه های کاداستر، اعلام منطقه ثبتی، اموزش تهیه نقشه های کاداستر ثبتی و غیره از خدماتی است که می توانید با خیال راحت به تیم پاراکس بسپارید و از نحوه انجام صحیح ان مطمئن باشید برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

نقشه یو تی ام یک نقشه با سیستم مختصات جهانی است که در ان هر نقطه دارای یک مختصات منحصر به فرد روی کره زمین می باشد. وقتی نقشه UTM یک ملک را مشخص کنیم در واقع مختصات چهار گوشه انرا روی کره زمین معلوم کرده ایم و این باعث میشود هیچ ملک دیگری دارای این مختصات نباشد.نقشه یو تی ام با اهداف 1.استقرار پلاک در مکان خود 2.تعیین مساحت به صورت دقیق 3.عدم تجاوز،جابجایی و تعارض 4.به حداقل رساندن اختلافات ملکی برای تهیه سفارش داده می شود و فقط یک نقشه بردار با تحصیلات اکادمیک قادر به تهیه اینگونه نقشه ها می باشد.نقشه UTM جهت ارائه به شهرداری ، اداره ثبت ،جهاد کشاورزی و… با استانداردهای مورد درخواست همان ارگان توسط تیم پاراکس قابل تهیه است. برای سفارش و مشاوره رایگان درمورد نحوه تهیه نقشه یو تی ام می توانید با شماره های دفتر تماس بگیرید و پس از بدست اوردن اطلاعات کامل برای سفارش نقشه UTM اقدام کنید.

انجام خدمات نقشه برداری در حوزه تفکیک اراضی با توجه به تمام قوانین شهرداری توسط تیم پاراکس قابل انجام می باشد برای دیدن نمونه پروژه های انجام شده به بخش رزومه کاری بروید.بند ۲ ماده ۹۹ :در رابطه با قانون تفکیک اراضی،شهرداری ها موظفند اقداماتی از قبیل:تهیه مقرراتی برای انجام اقدامات عمرانی از قبیل قطعه بندی و تفکیک اراضی، خیابان کشی – ایجاد باغ و ساختمان-ایجاد کارگاه و کارخانه و همچنین تهیه مقررات مربوط به حفظ بهداشت عمومی مخصوص به شهر با توجه به نقشه عمرانی شهر را انجام دهند که انجام اینگونه موارد ارتباط تنگاتنگی با رشته نقشه برداری دارد همچنین معابر و شوارع عمومی که در اثر تفکیک اراضی احداث می شود متعلق به شهرداری است و شهرداری در قبال آن به هیچ عنوان وجهی به صاحب آن پرداخت نخواهد کرد.

افراز چیست؟ تقسیم مال غیر منقول مشاع بین شرکا نسبت به سهم هر یک از آن ها به طوری که وجود حالت اشاعه در آن کاملا مشهود باشد. در واقع بحث افراز زمانی مطرح می شود که مالک بیش از یک نفر باشد که درمواردی به صورت توافقی و در بیشتر موارد در اثر دعاوی حقوقی که پیش میاید توسط دادگاه سفارش داده می شود. اجرای خدمات نقشه برداری در حوزه افراز و تفکیک باید دارای دقت فوق العاده زیاد و توسط یک فرد بی طرف انجام پذیرد که نیاز به تجهیزات و دوربین های نقشه برداری حرفه ای دارد شرکت پاراکس دارای این تجهیزات بوده و اماده پذیرش سفارش خدمات افراز می باشد.

ماده 147-( تعیین تکلیف وضعیت ثبتی برای اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی )برای تعیین وضع ثبتی ساختمان هایی که تا تاریخ 1/1/1370 بر روی زمین هایی احداث شده که به واسطه موانع قانونی صدور سند مالکیت برای آن ملک میسر نبوده و همچنین تعیین وضع ثبتی اراضی کشاورزی و زراعی وباغات اعم از شهری و غیر شهری و اراضی خارج از محدوده شهر و حریم آن که مورد بهره برداری متصرفین است و اشخاص با سند عادی تا تاریخ تصویب این قانون خریداری کرده و به واسطه موانع قانونی صدور سند مالکیت برای آن ملک میسر نیست که این هیأت به شرط توافق طرفین به موضوع رسیدگی وپس ازتایید وقوع معامله مراتب را جهت صدور سند مالکیت به اداره اعلام مینماید واداره ثبت برای آن ملک طبق مقررات سندمالکیت صادر خواهد کرد .سایت

یکی از خدمات تخصصی قابل انجام و ارائه توسط مهندسین باتجربه تیم پاراکس تهیه نقشه موجود از بلوک ها برای تعیین پروژه های پیشنهادی و تهیه طرح هادی رو می باشد که امروزه بیشترین کاربرد ان در شهرستان ها و دهستان هاست. نقشه طرح هادی روستایی از جمله پروژه هایی محسوب می شود که در راستا فراهم شدن زمینه برای عمران و آبادی روستا ها فراهم و تهیه می شود. انجام این بخش از خدمات نقشه برداری با عنوان تهیه نقشه های هادی رو روستایی در چهار بخش توسط تیم پاراکس انجام می گیرد که عبارتند از:1.تهیه نقشه پایه و وضع موجود روستا 2.مطالعات پایه و تشخیص وضعیت 3.تحلیل و استنتاج از بررسیها و تدوین چشم اندازها 4.تعيين پروژه های پيشنهادی و تهيه طرح هادی